3d vizualizacija Lesnina prodajnog centra

3d vizualizacija Lesnina prodajnog centra

29.09.2020

3d vizualizacija Lesnina prodajnog centra

Vizualna komunikacija postaje ključni alat u planiranju i promociji građevinskih i infrastrukturnih projekata. Jedan od najnovijih primjera takve primjene je izrada 3D vizualizacije za novi prodajni centar Lesnine u Rijeci. Projekt uključuje detaljno modeliranje cjelokupnog trgovačkog kompleksa, uključujući objekte Lesnina i Mömax, te kompletan prostorni kontekst – okoliš, parkiralište, prometnice i urbanu opremu. Svrha vizualizacije nije isključivo estetska. Ona služi kao alat za strateško planiranje, investicijsku prezentaciju te komunikaciju s lokalnom zajednicom i potencijalnim partnerima.

Pristup izradi arhitektonskog modela

U početnoj fazi projekta fokus je stavljen na točnost 3D modela glavnih objekata. Modeli su izrađeni prema službenim tehničkim nacrtima i arhitektonskim renderima, kako bi se vjerno prenijela prostorna kompozicija i odnosi volumena unutar kompleksa. Poseban naglasak stavljen je na fasadne elemente – boje, teksture, materijale i reklame – s ciljem postizanja realističnog dojma i vizualne identičnosti s budućim objektima. Vizualni elementi poput brandiranih oznaka i reklamnih panoa integrirani su prema grafičkim pripremama koje je dostavio naručitelj, što dodatno podiže vjerodostojnost prikaza.

Detalji prostornog konteksta i okoliša

Jedan od izazova u izradi ovakvih vizualizacija jest pravilno oblikovanje okoliša, osobito u kontekstu realističnog prikaza urbane infrastrukture. U ovom slučaju korištena je interna baza gotovih 3D modela za urbanu opremu – klupe, rasvjetu, prometnu signalizaciju, prometne oznake, rubnjake i hortikulturne elemente. Na taj način ubrzan je proces izrade, a istovremeno je omogućeno da se detalji lako zamijene ili dorade prema stvarnim specifikacijama projektanta ili lokalne samouprave. Ovaj pristup omogućuje visoku razinu kontrole nad svakim segmentom prostora bez narušavanja budžetskog okvira.

Upotreba generičkih i prilagođenih modela vozila

Parkirališne površine modelirane su s ciljem da prikazuju svakodnevnu funkcionalnost prostora, pa su na njima pozicionirana vozila iz standardne baze generičkih 3D modela. U slučaju potrebe, možemo koristiti i specifične modele vozila stvarnih proizvođača, što je posebno korisno kada naručitelj želi vizualno prikazati ciljani profil korisnika ili dodati sloj autentičnosti vizualizaciji. Smještaj vozila nije nasumičan – pozicije su usklađene s prometnim rješenjima i organizacijom prometa kako bi scena bila u skladu s planiranom funkcionalnošću centra.

Tehnička izvedba i format vizualizacije

Vizualizacija je izrađena pomoću naprednih alata za 3D modeliranje i renderiranje, koristeći višeslojni pristup prikazu – od geometrijske osnove, preko teksturiranja do simulacije osvjetljenja i atmosferilija. Korištenjem suvremenih render motora moguće je postići visok stupanj realizma, pri čemu su efekti kao što su sjene, refleksije, ambijentalna svjetlost i perspektiva pažljivo balansirani kako bi krajnji prikaz bio vjeran stvarnom doživljaju prostora. Prikaz je generiran u visokoj rezoluciji, a po potrebi se može adaptirati za web prikaz, promotivne materijale ili interaktivne platforme.

Praktična primjena i vrijednost vizualizacije

Ovakva 3D vizualizacija ima višestruku vrijednost. Prije svega, koristi se za predstavljanje projekta investitorima, koji na temelju prikaza mogu donijeti brže i informirane odluke. Nadalje, lokalnim vlastima i građanima omogućuje uvid u budući izgled urbanog prostora, što doprinosi transparentnosti procesa i smanjuje otpor prema novim građevinskim intervencijama. Za potrebe marketinga, vizualizacija se koristi u promotivnim kampanjama i kao vizualna podloga za multimedijske prezentacije, a može se prilagoditi i za virtualne šetnje ili aplikacije proširene stvarnosti.

Percepcija prostora i buduće mogućnosti

Kroz ovakve projekte otvaraju se i dodatne mogućnosti integracije, poput ugradnje simulacija pješačkih tokova, prikaza prometne dinamike ili čak sezonskih varijacija vegetacije i osvjetljenja. To pridonosi ne samo boljem planiranju prostora već i potpunijem doživljaju budućeg ambijenta. Vizualizacije ne služe samo kao prikaz izgleda objekata, već kao sredstvo za testiranje funkcionalnosti, komunikacije između zona, dostupnosti, vizualnih barijera i integracije u postojeći urbani kontekst.

Vrijednost za krajnje korisnike i širu javnost

Ono što krajnji korisnici često podcjenjuju jest koliko ovakve vizualizacije mogu utjecati na njihovo ponašanje i odluke. Jasno predstavljen prostor, s realističnim prikazom dostupnosti, uređenja, svjetlosnih uvjeta i prometa, pridonosi osjećaju povjerenja i sigurnosti u projekt. Također, kroz ovakav način predstavljanja, šira javnost stječe mogućnost jasnog razumijevanja opsega i utjecaja građevinskih zahvata u svojoj zajednici.

ostale vijesti

Pošaljite nam e-mail na office@prolink.hr
Nazovite nas na + 385 91 61 61 811