Razlike između logotipa, vizualnog identiteta i brenda često se preklapaju, no ipak se radi o različitim razinama i elementima prepoznatljivosti tvrtke ili proizvoda. Evo kratkog pregleda:
-
Logotip
- Što je?
Logotip je grafički znak (simbol, riječ ili njihova kombinacija) kojim se tvrtka ili proizvod predstavljaju.
- Uloga
Cilj mu je da bude jasan, upečatljiv i lako pamtljiv, kako bi korisnici odmah prepoznali o kome ili čemu se radi.
- Primjeri
Nike “Swoosh”, Appleova “jabuka”, Coca-Colin ispisani naziv u specifičnom fontu.
-
Vizualni identitet
- Što je?
Vizualni identitet (engl. “brand identity”) podrazumijeva cjelokupan sustav vizualnih elemenata kojima se jedan brend predstavlja. To uključuje logotip, boje, tipografiju (fonte), grafičke uzorke, načine korištenja fotografija, oblik i dizajn ambalaže te druge elemente dizajna.
- Uloga
Svrha vizualnog identiteta je uspostaviti jedinstven i konzistentan “izgled i dojam” kroz sve dodirne točke s kupcima (web, tiskani materijali, interijer trgovine, pakiranja proizvoda itd.). Time se stvara prepoznatljivost i osjećaj povezanosti s tvrtkom ili proizvodom.
- Primjeri
Primijetit ćete da velike kompanije (npr. Coca-Cola, McDonald’s, IKEA) imaju strogo definirane smjernice za korištenje boja, fontova i izgleda promotivnih materijala kako bi uvijek bile prepoznatljive.
-
Brend
- Što je?
Brend (engl. “brand”) je širi pojam od samog vizualnog identiteta. Obuhvaća sve aspekte percepcije koju publika ima o nekom proizvodu, usluzi ili tvrtki. To uključuje vrijednosti, emocije, priču, reputaciju i cjelokupno iskustvo koje ljudi vežu uz taj subjekt.
- Uloga
Brend stvara emocionalnu vezu s kupcima ili korisnicima, gradi povjerenje i razlikuje tvrtku ili proizvod od konkurencije. Može uključivati i ton komunikacije, način na koji se osoblje odnosi prema klijentima, kulturu tvrtke, sponzorstva, društvenu odgovornost itd.
- Primjeri
Kada pomislite na Apple, ne mislite samo na logotip ili bijelu ambalažu, nego i na vrijednosti poput inovacije, elegancije, prestiža te korisničko iskustvo i “lifestyle” kojim se kupci poistovjećuju.
Ukratko:
- Logotip je dio vizualnog identiteta – prepoznatljiva oznaka ili simbol.
- Vizualni identitet je set vizualnih smjernica i elemenata (uključujući logotip) koji tvore dosljedan “izgled i dojam” brenda.
- Brend uključuje širi spektar – sveukupnu percepciju, emocije i vrijednosti koje se vežu uz proizvod ili tvrtku, ne samo vizualne elemente.