O čemu ovisi cijena Facebook oglašavanja?

O čemu ovisi cijena Facebook oglašavanja?

18.09.2024

Facebook oglašavanje postalo je jedan od najmoćnijih alata u digitalnom marketingu. Međutim, mnogi oglašivači često se pitaju o cijeni oglašavanja na ovoj platformi i što sve utječe na visinu troškova. Facebook koristi sustav licitacija, što znači da oglašivači nadmeću svoje oglase na temelju različitih faktora koji mogu povećati ili smanjiti cijenu oglašavanja. U ovom članku analizirat ćemo ključne faktore koji utječu na cijenu Facebook oglašavanja i kako optimizirati svoje kampanje za bolji ROI (povrat na ulaganje).

1. Vrsta i Cilj Kampanje

Facebook oglašavanje omogućava oglašivačima da odaberu različite vrste kampanja, kao što su povećanje prometa na web stranici, povećanje konverzija, povećanje angažmana ili izgradnja svijesti o brendu. Cijena kampanje ovisi o cilju koji ste postavili.

Kako cilj kampanje utječe na cijenu:

  • Povećanje konverzija: Kampanje usmjerene na konverzije obično imaju višu cijenu jer je Facebookov algoritam usmjeren na dovođenje korisnika koji su najskloniji izvršenju radnje (npr. kupovini).
  • Povećanje angažmana: Kampanje koje se fokusiraju na angažman (lajkovi, komentari, dijeljenja) mogu biti jeftinije jer je konkurencija manja u odnosu na kampanje koje se fokusiraju na konverzije.

2. Ciljana Publika

Jedan od ključnih faktora koji utječu na cijenu Facebook oglašavanja je odabir ciljne publike. Što je vaša ciljna publika specifičnija i što više konkurencije postoji za isti segment, to će cijena po kliku (CPC) ili cijena po tisuću prikaza (CPM) biti viša.

Kako ciljana publika utječe na cijenu:

  • Geografska lokacija: Oglasi usmjereni na visoko konkurentna tržišta (kao što su Sjedinjene Američke Države ili zapadnoeuropske zemlje) mogu biti skuplji u odnosu na niše ili manje konkurentne zemlje.
  • Demografski podaci i interesi: Što su specifičniji interesi ili demografski podaci vaše publike, to može biti skuplje. Na primjer, ciljanje izvršnih direktora ili menadžera može biti skuplje od ciljanje šire publike.

3. Kvaliteta i Relevancija Oglasa

Facebook koristi "relevance score" (ocjena relevantnosti) kako bi odredio koliko je oglas relevantan za ciljanu publiku. Ako je vaš oglas relevantniji i bolje dizajniran, Facebook će ga pokazivati više korisnicima, a cijena oglašavanja će biti niža.

Kako kvaliteta oglasa utječe na cijenu:

  • Visoka relevantnost: Oglasi s višom ocjenom relevantnosti obično imaju niže troškove, jer Facebook preferira oglašivače koji pružaju korisnicima relevantne i korisne informacije.
  • Loša relevantnost: Oglasi s lošim ocjenama relevantnosti obično imaju višu cijenu i manje doseg, jer Facebook smatra da korisnici neće biti zainteresirani za te oglase.

4. Vrijeme i Konkurencija

Cijena Facebook oglašavanja također varira ovisno o vremenu kada je kampanja pokrenuta. Na primjer, u vrijeme velikih praznika ili promotivnih sezona, poput Božića ili Black Friday-a, konkurencija za oglase može biti veća, što povećava cijene.

Kako vrijeme i konkurencija utječu na cijenu:

  • Praznici i sezonski periodi: Tijekom tih perioda, cijena po kliku ili cijena po tisuću prikaza može porasti zbog povećane konkurencije.
  • Dnevne i tjedne varijacije: Facebook može imati varijacije u cijeni ovisno o doba dana ili dana u tjednu, jer je aktivnost korisnika različita u različitim vremenima.

5. Tip Ponuđene Licitacije

Facebook oglašivači mogu odabrati između različitih tipova licitacija, uključujući licitaciju za cijenu po kliku (CPC), licitaciju za cijenu po tisuću prikaza (CPM) ili licitaciju za konverzije. Na temelju odabranog tipa licitacije, cijena oglašavanja može se razlikovati.

Kako tip licitacije utječe na cijenu:

  • CPC licitacija: Ako birate CPC (cijena po kliku), plaćat ćete samo kada korisnici kliknu na vaš oglas. To je obično učinkovitije za kampanje usmjerene na povećanje prometa.
  • CPM licitacija: Ako odaberete CPM (cijena po tisuću prikaza), plaćate za prikazivanje oglasa. Ova opcija može biti isplativija za kampanje usmjerene na povećanje svijesti o brendu.

6. Budžet i Trajanje Kampanje

Na cijenu Facebook oglašavanja također utječe vaš dnevni ili ukupni budžet, kao i trajanje kampanje. Ako imate veći budžet i duže trajanje kampanje, Facebook može pružiti bolje rezultate, no i cijena po jedinici može varirati ovisno o konkurenciji i ciljevima.

Kako budžet i trajanje utječu na cijenu:

  • Veći budžet: Ako imate veći budžet, možete postaviti agresivnije licitacije, što može povećati doseg i broj konverzija, ali i cijenu.
  • Trajanje kampanje: Duže kampanje mogu omogućiti optimizaciju u stvarnom vremenu, smanjujući troškove tijekom vremena, ali se može dogoditi i povećanje cijene zbog povećane konkurencije u određenim vremenskim okvirima.

Zaključak

Cijena Facebook oglašavanja ovisi o mnogim faktorima, uključujući ciljeve kampanje, ciljnu publiku, kvalitetu oglasa, konkurenciju i vrijeme oglašavanja. Kako biste maksimizirali učinkovitost vaših Facebook kampanja, važno je pratiti i optimizirati ove faktore. S pravilnim pristupom, Facebook oglašavanje može donijeti izvrsne rezultate uz kontrolirane troškove.

Kontaktirajte nas kako bismo vam pomogli u optimizaciji vaših Facebook kampanja i postizanju boljih rezultata uz optimalni budžet!


 

ostali tekstovi na našem blogu

24.01.2025 - Izrada moderne web stranice u 2025. godini
23.01.2025 - Izrada web shopa u 2025. godini: Od osnovnih rješenja do naprednih custom shopova
20.01.2025 - Agencija za digitalni marketing koja će vam pomoći ostvariti vrhunske rezultate
17.01.2025 - 3D konfigurator za namještaj: Prednost prilikom kupovine na webshopu
12.01.2025 - Outsourcing za razvoj weba: Prednosti i izazovi
09.01.2025 - Content marketing, prvo web stranica, pa onda ostalo
03.01.2025 - Google Ads ili SEO, što je bolje?
29.12.2024 - 3d konfigurator proizvoda za webshopove
22.12.2024 - 3d vizualizacija proizvoda ili izrada fotografija?
17.12.2024 - Kako napraviti marketing za web shop?
10.12.2024 - Koju ulogu ima kvalitetan intranet u poslovanju?
02.12.2024 - Poslovne aplikacije, od intraneta do mobilnih aplikacija
28.11.2024 - Što je mobilna aplikacija i kako ju instalirati na različite operativne sustave
20.11.2024 - Izrada promotivnog videa, od snimanja do postprodukcije
15.11.2024 - Web dizajn i razvoj web stranice, koja je razlika?
11.11.2024 - Mjesečni trošak održavanja web stranica, za koje web stranice je potreban?
07.11.2024 - Zašto raditi content marketing?
01.11.2024 - Kako napraviti kvalitetan SEO?
29.10.2024 - Je li moguće izraditi web stranice brzo, profesionalno i povoljno?
27.10.2024 - Razvoj web platforme i mobilne aplikacije, troškovi i rokovi
22.10.2024 - Koja je uloga sadržaja (content marketing) u SEO?
19.10.2024 - Webshop, B2C i B2B, koja je razlika?
16.10.2024 - Rječnik 3d vizualizacija, od modela do rendera
11.10.2024 - Custom webshop ili gotovo rješenje poput WooCommerca?
05.10.2024 - Multimedijske prezentacije, prikažite Vaš projekt u najboljem svijetlu
02.10.2024 - Mobilne igre za Android i iOS (Apple)
29.09.2024 - Arhitektonske 3D vizualizacije, prikažite Vaš projekt prije početka gradnje
25.09.2024 - Agencija za digitalni marketing, sve usluge na jednom mjestu
21.09.2024 - Internet marketing, od društvenih mreža do tražilica
18.09.2024 - O čemu ovisi cijena Facebook oglašavanja?
16.09.2024 - Kvalitetan webshop povećava prodaju
12.09.2024 - Što je bitno za izradu kvalitetne web stranice?
11.09.2024 - Digitalni marketing za poboljšanje poslovanja i povećanje prodaje
07.09.2024 - Web aplikacija ili mobilna aplikacija za Vaše poslovanje?
05.09.2024 - Izrada mobilne aplikacije za iOS (Apple)
04.09.2024 - Nudimo SEO uslugu - Optimizirajte svoju web stranicu za Google
01.09.2024 - Jednostavnije i brža prodaja nekretnina uz pomoć 3d animacija i virtualnih šetnji
29.08.2024 - Izrada mobilne aplikacije za Android
26.08.2024 - SEO Optimizacija Web Stranica – Povećajte Vidljivost i Saznajte Cijene
23.08.2024 - Vodič za postavljanje Facebook poslovne stranice
21.08.2024 - Prednosti pokretanja online poslovanja putem webshopa
19.08.2024 - Kako napraviti web stranicu?
17.08.2024 - Koliko košta oglašavanja na Instagramu?
12.08.2024 - Kako 3d vizualizacije pomažu u prodaji nekretnina
09.08.2024 - izrada vizualnog identiteta i osmišljavanje slogana
01.08.2024 - Besplatna aplikacija ili razvoj vlastite aplikacije za naručivanje hrane?
29.07.2024 - Aplikacije za upravljanje poslovanjem tvrtke
25.07.2024 - Jednostavna rezervacija usluga i termina putem mobilne aplikacije
22.07.2024 - Upotreba virtual reality aplikacija u svakodnevnom životu
20.07.2024 - Imam Facebook stranicu, treba li mi web stranica?
16.07.2024 - Izrada web stranica, konzultacije i izrada specifikacije
09.07.2024 - Kako možemo izgraditi najbolji webshop za Vas, prema vašim željama i potrebama
05.07.2024 - Zašto raditi s našom agencijom za digitalni marketing?
01.07.2024 - Kako uspjeti i kako započeti online marketingom?
29.06.2024 - Kako izgleda kvalitetna web stranica?
28.06.2024 - Outsourcing razvoja mobilne aplikacije u Hrvatsku
21.06.2024 - Cijena 3d vizualizacije, statične slike i animacije
15.06.2024 - Aplikacija za taxi, elementi sustava i troškovi razvoja
10.06.2024 - 15 elemenata koju treba imati svaki web shop
08.06.2024 - Izrada web shopa koji donosi rast prodaje
06.06.2024 - 10 koraka za uspješno Instagram oglašavanje
02.06.2024 - Video produkcija, izrada promo materijala za tvrtku
28.05.2024 - Vizualni identitet – osnova dobrog marketinga
25.05.2024 - Kako koristimo augmented reality u aplikacijama?
20.05.2024 - Vodič za Facebook oglašavanje - sve što trebate znati o tome
15.05.2024 - Google Ads – Što je to, kako funkcionira i koliko košta?
11.05.2024 - Koliko košta mobilna aplikacija?
09.05.2024 - Koliko je webshop isplativ?
02.05.2024 - Outsourcing razvoja web stranica u Hrvatsku
25.04.2024 - Održavanje web stranica – ažuriranje, sigurnost i podrška
20.04.2024 - Facebook oglašavanje: povećajte vidljivost vašeg branda
16.04.2024 - Digital Marketing - Potpuno drugačiji marketing
14.04.2024 - Tradicionalni marketing naspram digitalnog marketinga
09.04.2024 - 10 koraka za uspješno Facebook oglašavanje
02.04.2024 - 3d vizualizacija interijera i eksterijera prema nacrtima arhitekta
26.03.2024 - Povezivanje mobilnih aplikacija i web aplikacija
24.03.2024 - Koliko košta razvoj poslovne aplikacije?
19.03.2024 - Fiskalizacija web shopa
14.03.2024 - Izrada korporativnih web stranica
11.03.2024 - 5 razloga zašto kupovati i trgovati putem Interneta
07.03.2024 - Vrste web stranica, kakve sve web stranice mogu biti?
03.03.2024 - Treba li vam uopće web trgovina?
25.02.2024 - Wordpress izrada web stranice, koji su problemi i nedostaci Wordpressa?
19.02.2024 - Video produkcija – Trebate promotivni video tvrtke?
12.02.2024 - Koja je razlika između logotipa, vizualnog identiteta i brenda?
08.02.2024 - Povećajte prodaju kroz SEO i ostale digitalne kanale
02.02.2024 - Uređenje interijera uz pomoć 3d vizualizacije
27.01.2024 - Poslovne web aplikacije, što su i kako ih koristimo
12.01.2024 - Kako otvoriti svoj web shop u pet jednostavnih koraka?
08.01.2024 - Cijena izrade web stranica
Pošaljite nam e-mail na office@prolink.hr
Nazovite nas na + 385 91 61 61 811