Uvod
Vizualni identitet je sustav vizualne prezentacije tvrtke kroz koji se postiže prepoznatljivost u tržišnoj komunikaciji. Vizualni identitet treba graditi polako i kontinuirano, sa jasnim ciljem i načinima ostvarivanja tog cilja. Proces kreće sa izradom osnovnih elemenata (vizualnih konstanti) i dalje se širi na sve oblike tržišne komunikacije.
Osnovni elementi vizualnog identiteta
Naziv tvrtke
Zaštitni znak
Logotip
Boje
Tipografija
Aplikacije vizualnog identiteta
primarna sredstva komunikacije (listovni papir, omotnica, pečat, posjetnica, poslovna mapa, diploma, pozivnica, iskaznica, ulaznica, dopisnica...)
sekundarna sredstva komunikacije (oglas, plakat, brošura, zastava, stolna zastavica, natpis na vozilu...)
medijska sredstva komunikacije (oglas, plakat, prospekt, letak, displej, vrećica, naljepnica, godišnje izvješće, rokovnik, kalendar...); razlika u odnosu na sekundarna sredstva je utoliko što se definirani kućni stil npr. oglasa ili plakata prilagođava određenim proizvodima ili kampanjama
gotove proizvode (olovka, kapa, majica, upaljač, šalica...)
ambalažu proizvoda (identitet grupe proizvoda, kolekcije, transportne ambalaže, etikete, privjesnice, naljepnice...)
publikacije (časopis, novine, knjige...)
signalistiku (smjerokazi, znakovi i obavijesti)
uniforme
Izgradnja identiteta tvrtke
Kroz brojne aktivnosti tvrtka izgrađuje svoj prepoznatljivi identitet kako bi postigla diferencijaciju na tržištu. Izgradnja vizualnog identiteta prati zadane postvke marketinga i komunicira poruku koju želimo učiniti svojom i prepoznatljivom. Kvalitetan vizualni identitet pomaže da se efekti svih marketinških akcija zbrajaju čime se postiže ekonomičnost.
Knjiga standarda
Knjiga standarda je priručnik u kojem su definirane sve smjernice za provođenje vizualnog identiteta. Knjigu standrada je potrebno stalno dopunjavati pošto se uvijek pojavljuju nove marketinške mogućnosti i izazovi.